Verzenden & Retourneren

Snelle levering. Gratis vanaf 50 euro.

Ontvang gratis levering op alle bestellingen vanaf 50 euro. Zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u nog een mail van ons met daarin de Track & Trace gegevens. Via deze mail komt u terecht op de websites van onze logistieke partner. 
- Bestellingen die we ontvangen voor 16u op weekdagen, worden de volgende werkdag en ook op zaterdag geleverd.
- Bestellingen die we ontvangen na 16u op vrijdag, zaterdag en zondag, worden aangeleverd op dinsdag.

Voor alle bestellingen die we ontvangen voor een bedrag onder 50 euro, gelden dezelfde voorwaarden. We dienen hier echter een bijdrage van €5,95 voor aan te rekenen.

Is er een feestdag in België of Nederland?
Dan kan de levering een dag later zijn, maar hoe dan ook, u kunt via de Track & Trace gegevens volgen. 

Liever een ander moment of ander adres? 
U kunt altijd een ander afleveradres dan uw facturatieadres opgeven. U kiest wat voor u makkelijk is. 

Liever een andere dag, geef dit dan aan ons door via het opmerkingenveldje tijdens het bestellen, via de chat functie, via ons contactformulier of per mail. Indien ontvangen voor 16u, verwerken we deze info altijd.  

Wanneer zal mijn bestelling worden verwerkt? 
Alle bestellingen worden direct na ontvangst van de betaling verwerktVia iDeal, VISA, Mastercard, Bancontact of Maestro op ons beveiligd online betaalplatform, wordt de betaling onmiddellijk verwerkt. 

Bij een overschrijving is het afhankelijk van de communicatie tussen uw en onze bank. Overschrijvingen vanuit Nederland duren doorgaans 12-24u. Transacties vanaf Belgische banken kunnen tot 3 werkdagen duren. 

Achteraf betalen is momenteel niet mogelijk.

Ik was er niet op het moment dat de koerier er was, wat moet ik doen?
Geen enkel probleem. De koerier probeert het pakket bij uw buren te leveren indien u er niet was. Als het pakket bij de buren is afgeleverd, dan krijgt u een kaartje in de brievenbus waarop staat bij welke buur het is afgeleverd.

Kan de koerier ook niet bij de buren bezorgen, of u heeft ons laten weten zeker niet bij de buren te laten leveren, dan krijgt u een kaartje in de bus om contact op te nemen met onze koerier om een nieuwe afspraak in te plannen. Dit kan per mail of telefonisch, volgens de instructies op de kaart, maar u mag ons ook contacteren via klantendienst@wijnmarkt.be, dan doen wij voor u het nodige.

U was niet thuis en uw pakket is onderweg met PostNL?
Wanneer u bij de eerste bezorgpoging van PostNL niet thuis bent, ontvangt u van de bezorger een notificatie met een niet-thuiscode erop. Via deze niet-thuiscode kan u in de Track&Trace module de verzendstatus van het pakket opvolgen alsook het pakket terug herrouteren.

Herrouteren kan steeds tot 22u, in België door het kiezen van een alternatieve aanbieddatum, in Nederland heeft u ook de mogelijkheid om een adreswijziging door te voeren. Indien u  niet kiest voor de optie herrouteren zal de bezorger de dag nadien het pakket een tweede keer aanbieden.

Wanneer ook deze bezorgpoging niet succesvol is, wordt het pakket naar een afhaallocatie in uw buurt gestuurd. Meer informatie omtrent de afhaallocatie kan opgeroepen worden via niet-thuiscode in de Track&Trace module. Hier blijft het pakket gedurende een periode van 14 dagen beschikbaar. Nadien wordt het pakket retour gestuurd naar de afzender.

Voor alle vragen omtrent pakketten kunnen geadresseerden terecht bij Customer Service van PostNL:

Klanten uit België:
Customer Service is bereikbaar op weekdagen tussen 10u en 16u via 015/480285.

Klanten uit Nederland:
Customer Service is bereikbaar op weekdagen tussen 08.30 en 20u en op zaterdag tussen 9u en 16u. 
Bel hiervoor naar 0900 0990 (45 ct/per gesprek).  


Ruilen en retour
Het is erg vervelend als een wijn niet aan uw persoonlijke smaak voldoet. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd moeten worden. 

Wenst u te retourneren?
Neem contact met ons op via klantendienst@wijnmarkt.be
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede staat retour ontvangen is.